perjantai 16. heinäkuuta 2010

Metriperse



Mun verkkokalvoille on piirtynyt kuva meidän mutsista 90- luvulla.
Siitä miten (varsinkin alaviistosta katsottuna) tuntui ettei niiden ei_minkään_väristen_sinisten farkkujen takaosasto loppunut ikinä. Metriperse käsite ylettyi(kirjaimellisesti) tietysti myös muihin housuihin ja varsinkin hamehousuihin asti, mutta farkut...niissä muotoutui aito ja autenttinen metriperse. Kaikessa loistokkuudessaan.

Vuonna 1999 tuli Britney Spears, Spaissareiden aika oli viimeistään ohi ja samalla huuhdottiin pois metriperseet. Koko maailma huokaisi helpotuksesta, sekä krooninen silmien kirvely ja vuoto väheni samalla huomattavasti. Ihmisiä uskalsi taas katsoa kaduilla,myös takaapäin...hallelujah!

Low cut, vitsaus numero kaksi. Buutia sheikkaavat tyttelit (itseni mukaan lukien) liian matalissa low_cut_pöksyissä, oikea ilo silmälle. Mutta hei, vaihtelu virkistää! Pinkit stringit(voit itse valita ällöttävimmän värin tähän) ja juuri ja juuri vaon ylärajaan yltävät liian tiukat farkut (mielellään Miss Sixtyt) koulun käytävillä esiteinien ruodon verhona...kaunista. Kyllä me ollaan Britneylle niin paljosta velkaa.

Kumpaa on mukavampi katsoa? Tiivistä metrejä pitkää pyllypakettia vai alati vilkkuvaa työmiehenhymyä ja ylitursuavia rakkauskahvoja? Hymyä ja rakkauttahan ei ole koskaan liikaa, right?!

Niin kuin niin monessa muussakin asiassa, mä joudun pyörtämään pyhät puheeni.(16 vuotiaan pyhät puheet)
Metriperseet on ihania! mä vannoin, kautta kiven ja äidin pyllyn, etten ikinä ikinä pitäisi samanlaisia housuja, tai edes harkitsisi sitä...en vaikka Spaissarit tekisi onnistuneen comebackin. (tätä mä kyllä toivon kovasti vieläkin *fingers crossed*)

Mä aloitin hameista, tosi korkeavyötäröisitä hameista, eli ne oli enemmänkin 20-lukua kun ysärin kulta-aikaa. Mä olin siis ihan jees turvassa vielä...nou metriperse. Mutta nyt ajat ovat muuttuneet ja valheessa eläminen päättynyt.
Minulla, persefoobikolla, on enemmän metriksiä kuin "normaaleita" tai matalavyötäröisiä pöksyjä. Ensimmäisten ostaminen oli (muka) vahinko. Tämän jälkeen ei sitten ollutkaan enää paluuta entiseen.

Kolme hurraa huutoa metriksille: HURRAA että teette minusta pidemmän näköisen, HURRAA että teihin käy kaikki mekoista paitoihin, ja ennen kaikkea HURRAA että runnotte mun rakkauskahvat sinne minne aurinko ei paista!

Tällästä mä mietin tänä perjantai iltana.
Viva la Metriperse!

Annik!
Kuva.

/Success
Farkkushortsit - Beyond Retro
Farkkuliivi - Cheap Monday (farkkutakki, josta on hihat revitty irti
Kengät - Converse The Who special edition
Toppi - H&M
Aurinkolasit - Cheap Monday
Rintakoru - You Complete Me

Ei kommentteja: