maanantai 16. elokuuta 2010

Flow paketissa


Sunnuntaina tuli koettua yksi elämäni parhaista keikoista - The xx.
Oltiin Kiddon kanssa ajoissa liikenteessä ja päästiin hyville paikoille lähelle lavaa. Mulla oli ollut vähän downer-fiilis koko päivän, väsymystä yms. joten We Love Helsingin Pyhätanssit ei jaksaneet innostaa tai oikeastaan mikään muukaan kreisibailaaminen tai ördääminen. Mä odotin The xx:ää ja fiilistelyä. Ja fiilistelyä mä todella sain.


Mulla on heikko kohta paitsi The xx:n musiikkiin kokonaisuutena, myös Romyn ääneen. Intron jälkeen mun onnellisuuskerroin oli kohonnut järkyttävän ylös, mutta Romyn aloittaessa Shelterin multa pääsi itku.
Basic Spacen otin videolle muistoksi itselle. Tarkoitus oli jakaa se myös täällä, mutta niille, jotka eivät olleet paikalla fiilistelemässä, ei videosta ehkä ole muuta, kuin epilepsiakohtauksen vaara mun käden täristessä niin pahasti. Onneks YouTube auttaa.


Oli niin erilaista kokea keikka, joka tuntui niin kovaa ja syvälle ilman, että tuli itse juuri liikautettua evääkään. Ei yletöntä bailausta, hikisenä tanssimista ja veren maku suussa pogoamista. Pelkkää katse bändiin nauliintuneena kuuntelemista ja välillä silmät kiinni nautintoheilumista. Romyn kitara soi luuytimissä asti ja Oliverin basso rutisti rintakehän kasaan.


Vaikka olisin haluunut nähdä Jónsin, niin peruuttamisen takia The xx:n siirtyminen illan viimeiseksi esiintyjäksi päälavalle ei kyllä harmittanut tippaakaan. The xx:n jälkeen muu festari tuntuu vaan kivalta sumulta. Kivaa oli ja kaikkea, mutta toi kruunasi mun viikonlopun niin ylivoimaisesti, että paljon muuta en osaa enää sanoa. Mutta jos tiivistetään festarit kahdelle listalle, niin tässä mun Flow.

Parhaat:
- The xx
- Air
- M.I.A
- Nakki Tehtaanmyymälän tofunakkihodarit
- Festarikansa. Ei yhtään rähinää, sikailua tai muuta negaa, pelkkää ihanaa yhdessä nauttimista ja hyvää mieltä.
- Ulkovalot ja lippunauhat puissa
- Kauniit ihmiset
- Tamarinin tofu vihreässä curryssa

Pettymykset:
- Teltta. Liian kuuma, joten moni odotettu keikka jäi näkemättä.
- Strongbown poissaolo ja hävyttömän kalliit perus-Upciderit
- Rye Ryen, Major Lazerin ja Marina and the Diamondsin missaukset
- M.I.A:n vikan biisin, Paper Planesin, missaus
- Yleinen alavireisyys johtuen useista toisiinsa liittymättömistä syystä
- Supersmoothieiden unohtaminen, vaikka niitä oli ruoka-alueella myynnissä

Kiitos Flow Festival, tulen varmasti ensi vuonna uudelleen. ♥

Peace, love & romance,
Success

Ei kommentteja: